Vissza

Megéri Magyarországon marketingesnek lenni

Blog Img

A kedvezőtlen makrogazdasági viszonyok és az általános piaci bizonytalanság miatt a fizetésemelések többnyire stabilizálódtak és a szakemberek munkahelyváltási hajlandósága is csökkenni látszik. 2024 első pár hónapja fogja megmutatni, hogy a piac visszalendül-e vagy folytatja a régiós lassulást.

Az idei előrejelzésekről és az új munkaerőpiaci trendekről, a munkavállalók elvárásairól szól a Cpl fejvadász és munkaerőközvetító cég által készített, ingyenesen letölthető CEE Salary Guide 2024.

A magyar gazdaság produkálta az EU legmagasabb inflációját 2023-ban. Ez rányomja a bélyegét a munkaerőpiaci lehetőségekre is mert 10-15%-os reálbércsökkenést hozott magával, ami arra készteti a munkavállalókat, hogy máshol keressenek magasabb jövedelmet ha azt jelenlegi munkáltatójuk nem tudja számukra biztosítani.
A korlátozott kiadási lehetőségek miatt sok cég befagyasztotta a munkaerő-felvételt, így hosszú ideig küzd számos megüresedett állás betöltésével, mivel képtelenek magasabb fizetést kínálni. A 2024-re vonatkozó optimizmus magában foglalja az infláció csökkenésével kapcsolatos várakozásokat is, így lehetővé téve, hogy több forrást fordítsanak az alkalmazottak fizetésére és toborzására.

Míg marketing ügynökségi account managerként a bruttó fizetések 700 000 Ft-tól 1 100 000 Ft-ig terjednek, addig marketingvezetőként ma a havi bruttó 1,5-2M bruttó bérsáv lehet a reális elvárás.

A munkaerőpiac továbbra is elsősorban jelöltbarát, több állást kínálnak, mint ahányan állást keresnek és egyre inkább látszik, hogy egy általános munkahelyi kultúra változásnak vagyunk a tanúi.
A munkakeresőknek egyre határozottabb elvárásai vannak a munka-magánélet egyensúllyal kapcsolatban a leendő munkáltatók felé. Elvárás, hogy a munkáltatók tiszteletben tartsák a munkavállalók ezirányú preferenciáit, gyakran ez az oka munkahelyváltási szándéknak vagy egy új álláslehetőség elutasításának.

Azok a cégek vonzzák a legsikeresebben a jelölteket, akik versenyképes kompenzációs csomagot, távoli és hibrid munkvégzési lehetőséget is ajánlanak, valamint stratégiájuk, hogy szerződéses vagy kiszervezett munkaerőt is igénybe vesznek kulcspozíciók és fontos projektek esetén is.


Néhány példa a marketinges bruttó átlagfizetésekre a visegrádi négyek országaiban:

Digital Marketing Manager
Magyarország 1 150 000 Ft
Csehország 1 395 000 Ft (90 000 CZK)
Lengyelország 1 387 000 Ft (15 500 PLN)
Szlovákia 975 000 Ft (2 500 EUR)

Head of Marketing
Magyarország 1 750 000 Ft
Csehország 1 705 000 Ft (110 000 CZK)
Lengyelország 1 946 625 Ft (21 750 PLN)
Szlovákia 1 423 500 Ft (3 650 EUR)

Account Manager (marketing)
Magyarország 900 000 Ft
Csehország 1 007 500 Ft (65 000 CZK)
Lengyelország 850 250 Ft (9 500 PLN)
Szlovákia 682 500 Ft (1 750 EUR)

A bérszínvonalat az egyes országok gazdasági körülményei, a munkaerőpiac mérete és a külföldi vállalatok jelenléte is befolyásolja.

A fent adatok csak egy ízelítő a CPL „CEE Salary Guide 2024” jelentésében szereplő statisztikákból. A tanulmány eredményei a 2024-re vonatkozó szakértői véleményekkel és előrejelzésekkel együtt ITT elérhető.

A Cpl „CEE Salary Guide 2024” aktuális, 4. kiadásában bemutatott fizetések a Cpl által Lengyelországban, Csehországban, Bulgáriában, Szlovákiában és Magyarországon végzett toborzási folyamatok adatai alapján állnak össze. A riportban szereplő bérek átlagos bruttó havi bérek (Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon) és átlagos nettó havi bérek (Bulgária esetében) és nem tartalmazzák a munkavállalóknak kínált további juttatásokat.